THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

biri-II clock

i am not too old,you know!

Daisypath Happy Birthday tickers

I.N.I.B.L.O.G.S.A.Y.A

Wednesday 6 May 2015

Rezeki ^^

#i'm crying for happiness


Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah , kalau rezeki tak kemana . Maybe post kali ni bersambung daripada post bertarikh 21 April yang lalu . Maybe .
So , post yang lalu , aku ada tulis about interview asasi tesl yang aku pergi kat uitm merbok tu .
So , harini , UPU result dah boleh check start pukul 12 p.m. and aku tak check lagi at that time when kawan-kawan aku tengah riuh like "hang dapat uni mana?" "hang dapat kos apa?"
and all those stuffs , aku be like 'ERGHH MALASNYA NAK CHECK , TAKUT KECEWA'

Then , kakak aku whatsapp , dia suruh aku check , well memandangkan now aku ada kat penang , rumah kakak , so kakak laa yang selalu text aku pun bila dia pergi kerja .
Dengan perasaan cuak , aku pun check laa dekat website ni
https://jpt.ums.edu.my/asasi.aspx


Jeng jeng jeng ~
And guess what ? Aku dapat UiTM with TESL Foundation Course . Just tak tahu UiTM mana yang akan diorang bagi kat aku . Esok baru tahu dapat UiTM mana , whether Shah Alam , Lendu,Melaka , or Kuantan,Pahang . Time aku check tu dalam pukul 12.50 p.m. And seriously aku terkejut sangat-sangat , Aku nanges tengok website tu . Lama aku nanges tengok apa yang dia tulis , otak aku slow-slow cuba cerna apa yang aku tengok dengan mata aku tu . Mungkin sebab aku terlalu mengharapkan kos ni , and tetiba je dengan izin Allah , aku dapat . Allahu~


Memang tak percaya , sebab SPM result aku biasa-biasa je .
During the iv pun aku ada tergagap-gagap nak karang ayat speaking dengan lecturer tu . 
Tak sia-sia aku minta kat Allah , supaya aku dapat kos ni . And aku harap , ni satu permulaan untuk aku bantu family aku yang biasa-biasa je ni .
Yeah , aku akan bantu family aku , banggakan mak ayah , aku akan study sungguh-sungguh sebab ni baru permulaan . 

And i'll prove to those who loves judging people , that straight A's in SPM is not everything !


And , seperti yang semua orang tahu , aku memang minat sangat-sangat asasi tesl kat uitm ni , sejak habis je SPM , belum dapat result lagi , aku dah sibuk-sibuk buat research tentang tesl ni . Punya la aku obses dengan kos ni sampai aku baca je semua pengalaman yang diorang share dekat blog pasal temuduga tesl ni . Beli je number pin UPU , tanpa fikir panjang , aku terus isi je #ASASI TESL as the first option .


Alhamdulillah , mungkin rezeki aku kat sana . Aku dapat jugak matrik , tapi aku seriously segan nak pergi , sebab ramai budak sekolah menengah aku dapat matrik sama dengan aku . And aku actually segan nak jumpa diorang balik . Eh , bukan sombong tau , segan je .


Even parents aku megharap aku dapat IPG , and aku tahu actually susah nak terpilih masuk IPG when during the ipg iv , aku rasa susah la sikit berbanding iv tesl haritu . Apapapun, sementara tunggu result IPG , aku nak pergi UiTM . Muktamad .

So , nanti aku akan bagitau uitm mana yang aku dapat kay !
bye uolls :D

No comments:

Post a Comment